ELON MUSK: No, no, but

DONALD TRUMP: I’m only kidding, you know,

ELON MUSK: It’s like, you know, Hiroshima and Nagasaki were bombed, but now they’re like full cities again. So it’s really not something that, you know, it’s not as scary as people think, basically. But let’s see.

I mean, I mean, there’s some other topics we should touch on, you know, like lawfare. I think, you know, we need to be concerned about

イーロン・マスクは福島の安全性を強調:「トランプに反論」は正しい

とはいえ、イーロン・マスク氏の理解として「トランプ氏は福島の実情について本心で語っているのでは?」という可能性を考えることはやむを得ないと言えます。

イーロン・マスク氏は「実際には、福島では危険ですらない。それを証明するために、実際に現地に飛んでテレビの前で地元産の野菜を食べたんだ。そして、水処理施設の太陽光発電システムを寄付したんだよ」「広島と長崎は原爆で破壊されたけど、今はまた完全な都市になっている。だから、みんなが思っているほど怖いことではないんだ」と説明していますが、ここでトランプ氏とすれ違いが発生していると考えられます。